Mind juhib kaastundlik motivatsioon – ühelt poolt teadlikkus ja arusaamine sellest, mis mind motiveerib, ja teiselt terve mõistus. Kaastundlikust motivatsioonist tuleneb minu arusaam täiskasvanutega töötamise eetikast. See avaldub järgmiselt:
- oma kompetentsi ulatuse mõistmine ja pidev töö selle laiendamisel;
- teabe, materjalide ja õpikogemuste, milles olen pädev, aus ja kvaliteetne pakkumine; Vastutan oma sõnade ja tegude eest, seega püüan koolituse sisu hästi ettevalmistada ja ette arvata osalejate võimalikke küsimusi. Samas tunnistan kergesti, et ma ei tea kõike ja nii kiiresti muutuvas maailmas on võimatu kõike teada. Püüan koos osalejatega luua ühisuuringu.
- aus töö täiskasvanutega ja võrdsete võimaluste pakkumine – see on muutunud eriti aktuaalseks globaalse pandeemia kontekstis (digioskuste erinevus, vaktsineeritud vs vaktsineerimata osalejad);
- orienteerumine arengule, paindlikkusele, mitmekesisusele tuginemisele;
- eetiline suhtumine osalejate isikuandmetesse (filmimise luba, käitumine vastavalt isikuandmete seadusele, GDPR jms);
- isikukeskse lähenemise kasutamine;
- usalduslikud, ausad ja avatud suhted kolleegide ja täiskasvanute koolitajate kogukonnaga. Kasutades teiste koolitajate ja ekspertide meetodeid ja materjale, alati üritan neile viidata.
Minu jaoks on oluline näha inimese isiksust ja individuaalseid iseärasusi, et saaksin tõhusalt toetada.
Kuna üks teemadest, millega töötan, on 'Mindfulness', on mulle lähedane SEEÕ mudel – sotsiaalne, emotsionaalne ja esteetiline õppimine, mis põhineb universaalsetel inimlikel väärtustel ning suunab meid läbi teadlikkuse, kaastunde ja osaluse.
Mindfulnessi teemaga töötades lähtun ka koolitajate ja teadveloleku praktikate juhendajate eetikast. Need eetilised põhimõtted on väga lähedased täiskasvanute koolitaja kutse-eetika koodeksile. Kehastusvahendite ja mõningate mitteformaalsete õppemeetodite kasutamisel lähtun keha kaudu töötamise eetilistest põhimõtetest.