Koolituse läbiviimisel lähtun õppekavast ja tulemustest, kuid jään paindlikuks ja muutustele avatud. Programmi või tunniplaani õppijatele tutvustades võtan arvesse nende arvamust ja kaasan nad arutelusse. Koolitustel jätan võimalusel osalejate soovidele ruumi programmis: selleks võib olla teema korduv süvendatud käsitlemine, lisateema või kogemuste vahetamine läbi avatud ruumi meetodi. Kutsun osalejaid jagama oma võimalikku panust õppimisse.
Pean kinni õppetöö ülesehitusest, kuid varuks on meetodid või harjutused juhuks, kui rühma tempo on plaanitust kiirem. Samuti olen valmis selleks, et ma ei jõua midagi õigeks ajaks teha.
Jälgin rühma, et määrata kindlaks nende töötempo ja -rütm. Seda on eriti oluline arvestada osalejate jagamisel väikestesse rühmadesse. Tavaliselt sean ülesande täitmiseks selge tähtaja, kuid olen nõus seda pikendama või lühendama, kui grupp liigub erinevas tempos. Juhul, kui üks rühm pääseb enne teist läbi, luban esimesel rühmal teha väikese pausi või annan neile lisaülesande/küsimuse.
Arvestan õppijate tagasisidega, nii sõnalise kui ka mitteverbaalsega. Pööran tähelepanu rühma ja iga õppija reaktsioonidele, kohandan tegevusi õppeprotsessis vastavalt tagasisidele. Näiteks saan aru, et grupp ei ole valmis mõneks meetodiks või sügavateks aruteludeks – lihtsustan ülesannet või pööran täiendavat tähelepanu toetava sotsiaalse ja psühholoogilise keskkonna tugevdamisele.
Samuti jälgin treeningu käigus grupi stressitaset, väsimust, kaasatust, et vajadusel peatada või kasutada energiamänge.
Püüan ka enda seisundit jälgida, et säilitada produktiivsust, kaasatust ja kohaloleku kvaliteeti.
Kaasan õppijaid läbi oma isikliku avatuse, aktiivsete meetodite, sh mitteformaalsete, õppijate omaalgatuse toetamise. Mõnes koolitus saan kasutada "rollide" jaotust, kui keegi jälgib aega, näiteks lülitab vahetundides muusika sisse vms, see soodustab õppijate kaasamist.
Õpin hoida osalejaid kaasatuna hübriidse õppevormi kaudu, valmistades ette ülesandeid ja materjale nii füüsilise kui ka veebikeskkonna osalejatele.