Võrdlen eesmärke ja õpitulemusi, füüsilisi/emotsionaalseid kulusid ja väljundit.
Jälgin rühma, jälgin aktiivsust, kaasatust, huvi jne.
Hindan vahetut osalemist, ülesannete täitmist, individuaalset ja rühmatööd.
Tegevuse lõpus jätan aega küsimusteks ja kommentaarideks - see võimaldab hinnata, kui ligipääsetav ja arusaadav oli selle sisu, kas meetodid valiti tulemuslikult ja kui palju osalejad õppisid.
Kogun arvamusi õppeprotsessi kohta erinevate tagasisidemeetodite abil:
- Tagasiside vormid paberkandjal või veebis
- Seinamaaling' – tagasiside kleebistel
- Arutelud - refleksiooniringid, kus on ka tagasiside
- Loomingulised meetodid
- Assotsiatiivsed / metafoorsed kaardid
- Graafilised meetodid - termomeeter, pizza jne.
Liikumisega seotud kehalised meetodid – Tee sammu jne.
Koolitustel kasutan meetodeid, mis aitavad jälgida õppeprotsessi ja grupidünaamikat: Reflection pool, mil osalejad saavad treeningu ajal igal ajal improviseeritud basseinis oma figuuri liigutada, kineetiline liiv - osalejad kujundavad liiva sõltuvalt oma protsessist, kastid - millal kogume meetodeid või tööriistu, osalejad fikseerivad oma õpitulemused ja avastused.
Kui töötan koos teise koolitajaga paaris, arutame läbi õppeprotsessi, et vajadusel programmis muudatusi teha.
Küsin tagasisidet koolituse tellijalt, kui seda on, ja ka osalejatelt endilt.
Tagasiside kogumise protsess toimub kogu koolituse vältel. Programmis on eraldatud selleks aeg iga päev ja veelgi rohkem koolituse lõppedes. Refleksioon mängib olulist rolli. Kasutan individuaal-, paaris- ja grupirefleksiooni meetodeid, nagu budding ja refleksioonigrupp.